Nem csak szomjoltó almalé!
A RedPower gyógynövény tartalmú, frissen préselt almalé italok új márkaként jelentek meg a piacon. Nem pusztán szomjoltó almaléről van szó, gyógynövény tartalmuk miatt a funkconális élelmiszerek kategóriájába illenek.
Akik a vegán és GMO mentes gyógyitalokra vágynak, ők is bátran fogyaszthatják e termékeket. A RedPower gyógynövény tartalmú, frissen préselt almalé termékei alig másfél évvel ezelőtt kerültek piacra. Teljesen új márkanévként indult.
Bár nem hódította meg azonnal a teljes magyar piacot, de a termékek forgalma folyamatosan nő. Ez pedig szép eredmény tekintettel arra, hogy meglehetősen nagy a konkurencia és nagy márkanevekkel kell megküzdenie a terméknek. Erről beszélgettünk Egervári Ádámmal, aki egyetemi szakmai gyakorlatát a cégnél töltötte, sőt, a diplomamunkáját a RedPower termékeiről írta.
Ádám a Budapesti Műszaki Egyetem volt hallgatója, hiszen a múlt hónapban sikerrel megvédte dolgozatát és megkapta M.Sc. fokozatát.
Riporter: Az élelmiszereket tekintve hazánkban mintha nőne az egészségtudatos étkezés, kezdenek nagyobb szerepet kapni a funkcionális élelmiszerek. A RedPower termékei mindkét kategóriába tökéletesen beleillenek. Ezért választotta pont ezt a termékcsaládot diplomamunka témájaként?
Egervári Ádám: Egy szokványos üdítő ital nagy részében cukrot tartalmaz, ezzel szemben tápanyagot semmit, viszont annál több kalóriát. Az emberek nagy része mégis ezekhez nyúl, ha megszomjazik. Kis mértékben fogyasztva is nagyon hamar átléphető az ajánlott cukorbevitel maximuma. Számomra nagyon szimpatikus a cég azon célkitűzése, hogy oly módon segítse az emberek táplálkozási szokásait, hogy az élelmiszerek fogyasztásából szerezett örömforrások megvonása nélkül is kiegyensúlyozott és egészséges életet tudjon mindenki élni, változatos termékek fogyasztása mellett. A kereskedelmi piac állandó változása és formálódása, illetve a vásárlóerő kifejezett elnyerése érdekében a gyártóknak egyre intenzívebben kell a megfelelőséggel foglalkozniuk. Folyamatosan követniük és tanulmányozniuk kell a célcsoportjuknak számító fogyasztóik attitűd változását. A végső cél az, hogy az új és innovatív készítményeik valóban egybevágjanak a fogyasztók ízlésével.
Riporter: És ez az egybevágóság fellelhető a RedPower termékek esetében? Az Ön véleménye szerint, a RedPower termékekről mennyire tudja a célpiac, hogy az több, mint frissen préselt rostos almalé?
Egervári Ádám: Sajnos még nem eléggé, de pont ennek érdekében dolgozik a cég. A gyógynövények adják azt a pluszt, amitől ez a termékcsalád nem csak szimpla almalé. Ugyanakkor nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni a termékek ízvilágának megfelelőségébe éppen a gyógynövények miatt. Az alma nem csak nagyon népszerű hazánkban, hanem meg is terem. Több fajtát is kínálnak a termelők, szinte mindig elérhető. Részben ezért választották a tulajdonosok a RedPower italok receptjének összeállításakor az almalét alapként.
Riporter: Részben? Mi a másik ok?
Egervári Ádám: Az alma, almalé önmagában is nagyon egészséges. Ráadásul az almalé kellemes, de viszonylag semleges ízű ital. Emiatt nem viszi el az ízt, a kész termékben jelenlevő gyógynövény aromája nem bújik el. A RedPower Harmony esetében például érezhető a citromfű, vagy a RedPower Energy különleges ízt kap a paraguay fűtől.
Riporter: Akkor ha jól értem, ezek a gyógynövények adják a RedPower termékek funkcionális jellegét? gyógynövények a Redpower rostos almalében
Egervári Ádám: Tulajdonképpen igen. Egyre többen próbálják gyógynövényekkel helyettesíteni a gyógyszereket. Rengeteg gyógytea kapható filteres és fű formájában is. Mivel minden gyógynövénynek megvan a maga speciális jótékony hatása, a RedPower rostos almalé alapot a saját tápértékén túl egészségvédő hatással is felruházza. Egy hazai kutatási eredményből tudjuk, hogy a funkcionális élelmiszer vásárlásakor a termék kiválasztást leginkább motiváló hatása annak van, ha a fogyasztók tisztában vannak a termékek által kínált előnyökkel. Vegyük például a RedPower Allergy terméket, melynek egyik fontos alkotóeleme többek között a kömény. A kömény gyulladás ellenes és anti-hisztamin tulajdonsága segíthet a kellemetlen allergiás tünetek csökkentésében. A mai világban pillanatok alatt lehet leírást találni a kömény, vagy bármely gyógynövény hatásairól. Természetesen a termékleírás és a termék dobozán lévõ információ is segíti a fogyasztók tisztánlátását.
Riporter: A bevezetőben olvasható, hogy a RedPower meglehetősen sok konkurenssel küzd, nagy márkák között kell kivívnia a neki járó tisztes helyet. Az Ön diplomamunkájában külön fejezet foglalkozik e témával. Elmondaná, hogy milyen márkák tekinthetők a RedPower konkurenseinek?
Egervári Ádám: A RedPower konkurenciáit nagyon nehezen lehetett megállapítani teljes egyezőséggel. Bár nagy arányban almalé a termék összetevője, ám a különleges gyógynövények kivonatával elegyedve egy teljesen innovatív készítményről van szó. A márka esetében a potenciális konkurencia megfogalmazásakor, a kutatásaim iránya két kategóriára terjedt ki: a magyar piacon is kínált 100%-os almalevekre, illetve a vitalizáló italokra. Sűrítményből készített almalevekből a nagy népszerűséggel bíró Sió termékcsaládot, illetve egy amerikai cégcsoport termékét a Cappy-t választottam. Frissen préselt almalevekből az Alföld Aranyát, illetve az Almdudler osztrák cég üdítőjét elemeztem. Míg a vitalizáló italok közül a Powerade és az Absolute Live vizsgálata mellett döntöttem.
Riporter: Hát igen, ezek valóban nagy márkák! Elmondaná röviden, hogy mit tapasztalt a kutatása során? Esetleg egy magyar és egy külföldi márkával összehasonlítva a RedPowert?
Egervári Ádám: Magyar termékként talán az Alföld Aranya almalét említeném, mely szintén 100%-ban frissen préselt almából készül. Szinte minden tényezőben megegyezik a Redpower termékcsalád almalé alapjának tulajdonságaival, de eltérés közöttük a gyógynövénytartalom. Ettől válik a RedPower funkcionális élelmiszerré. Külföldi konkurens termékként említeném az Almdudler üdítőitalt, amely osztrák érdekeltségő, sokáig nem forgalmazták, hazánkban. Ez egy szénsavas üdítőital, amely tartalmaz almasűrítményt, illetve gyógynövényeket. Az Almdudler kalóriában, cukorban, zsírban és energiában is kevesebb értéket mutatott, mint a Redpower készítmények. Az almalé tartalma az Almdudler esetében is sűrítményből származtatható. A gyógynövénytartalma azonban fele a Redpower termékeinek.
Riporter: Az imént elmondottakból megint csak az derül ki, hogy a kulcsszó a gyógynövény.
Egervári Ádám: Így van. A RedPower alap receptúrájában a vitaminokban, antioxidánsokban gazdag, frissen préselt almalé mellé a világ számos tájáról gondosan válogatott gyógynövényeket adtak. Ötvözték az ősi perzsa és európai gyógymódokat a saját tapasztalataikkal, s ezek ismeretében készítettek el, a kísérletek alapján meghatározott ideig előírt hőmérsékleten készült főzetet. Az alap elváráson kívül – hogy fejtse ki hatását – szerették volna, ha ízében is megnyerő italt hoznak forgalomba. Négy különböző, jótékony hatással rendelkező ital került eddig a polcokra: immunerősítőként RedPower Immuno, nyugtató hatású italként RedPower Harmony, allergia elleni gyógyitalként a RedPower Allergy és az energia növelő RedPower Energy termék.
Riporter: Utolsó kérdésként, megtudhatunk-e valamit a cég jövőbeni terveirõl? Milyen új gyógynövény tartalmú italra számíthatunk az előbb említett 4 terméken kívül?
Egervári Ádám: A cég jövőbeni terveiben szerepel, hogy még 2021-ben kereskedelmi forgalomba kerüljön további négy különböző, az emberi szervezetre jótékonyan ható, egyedülálló termékük, amelyeknek jellemzői azonosulnak a jelenlegi termékekkel. Várható a cukorbetegség tüneteit csillapító, a női hormonok helyes működését segítő, a potenciál zavart javító és a magas vérnyomást csökkentő RedPower termékek.
Riporter: Köszönjük szépen, hogy betekintést kaphattunk a RedPower termékcsalád jelenlegi helyzetébe és megtudhattuk jövőbeni terveiket is. Egyben gratulálunk a sikeres diploma védéshez és reméljük a jövőben is tudunk beszélgetni a RedPower termékekről.