Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-val kapcsolatos irányelv értelmében.

Az alma 10 legfontosabb összetevője

2021. 11. 16. 14:41:51
Az alma 10 legfontosabb összetevője

A RedPower termékcsalád alapja a frissen préselt almalé. Ezért igyekszünk az alma kémiáján túl erről a finom gyümölcsről a még több ismeretanyagot átadni olvasóinknak és vásárlóinknak.

Az alma egyike azon gyümölcsöknek, amelyek sok B-vitamin komplexet és esszenciális zsírsavat tartalmaznak, amelyeket szervezetünk nem tud előállítani. Más szóval, az alma fogyasztása segít szervezetünknek hozzájutni a fontos „üzemanyaghoz”, és segít szervezetünk munkájának elvégzésében. De igaz ez?

1. Alfa-linolénsav

Ez az egyik legfontosabb és létfontosságú zsírsav, amely az emberi egészséghez szükséges, de azt az emberi szervezet nem tudja előállítani. Tehát ezt az anyagot az étellel kell bevinni a szervezetünkbe.

2. Ferulinsav

A ferulinsav a növényvilágban szinte mindenhol megtalálható. Mivel a ferulinsav a lignocellulózok építőköve, leginkább a növényi magvakban fordul elő, de a növény többi részében is megtaláljuk.

Egyes állatkísérletek és labor vizsgálatok alapján a kutatók azt feltételezik, hogy a ferulinsav daganatellenes hatású lehet a máj- és mellrák ellen. A ferulinsav pro-apoptotikus hatása miatt a rákos sejteket programozott sejthalálra vezetheti.

3. Izokvercetin

Jelenleg az izoquercetint fáradtság elleni szerként vizsgálják a Sutent gyógyszerrel (hatóanyaga a szunitinib) kezelt veserákos betegeknél, valamint a trombózis megelőzésében rákos betegeknél.

4. Lutein

A lutein az egyik ismert természetben előforduló szerves pigment. Emberben a lutein fényvédőként szolgál a retina számára a nap kék fénye által termelt szabad gyökök ellen. A luteint is magába foglaló bőséges makula pigment csökkenti az időskori makuladegeneráció, például a vakság kockázatát. Ezen kívül a luteint zeaxantinnal együtt alkalmazva hatékonynak találták a szürkehályog kialakulásának csökkentésében, ugyanakkor javítja látásunk fényérzékenységét is.

5. Neoxanthin

A neoxantin egy fő xantofil, amely szinte minden zöld leveles zöldségben megtalálható. Gyulladásgátló szerepe van és támogatja a vérerek egészségét.

6. Niacin

A niacin vagy nikotonsav egy szerves vegyület, amely a nikotinamid mellett a B3-vitamin komplex csoportját alkotja. Ez a kémiai vegyület az egyik alapvető emberi tápanyag. Az orvos niacint használ a magas vérkoleszterinszint vagy a pellagra (olyan állapot, amelyben a szervezetben hiányzik a niacin mennyisége) kezelésére. A niacin hiánya többek között bőr- és szájkárosodást, fáradtságot, fejfájást, vérszegénységet okozhat.

7. Tiamin

A tiamin egy esszenciális kémiai vegyület, amely a B-vitaminok családjába tartozik. A szénhidrát-anyagcseréhez tiaminra van szükségünk. Mivel szervezetünk nem tudja előállítani, a tiamint is az étkezés során kell beszereznünk. Az olyan élelmiszerek, mint a hús, hal, beleértve az almát is, tiamint biztosíthatnak számunkra.

8. Riboflavin

A riboflavin a B-vitamin család másik tagja. Általában B2-vitaminnak nevezzük. Testünknek szüksége van rá a sejtlégzéshez is. A riboflavint főleg  hús, zöld zöldségek, tojás fogyasztásából tudjuk beszerezni. A riboflavin hiánya szájgyulladást, zsíros, pikkelyes bőrkiütéseket okoz az ajkakon.

9. Pantoténsav

A pantoténsav egy vízben oldódó vitamin, amely a B-vitaminok családjába tartozik. Sok élőlény számára nélkülözhetetlen tápanyag. A pantotént nagy mennyiségben találjuk a tojássárgájában, a szárított gombában vagy a májban. A pantoténsav hiánya miatt túlzott fáradtság, apátia, ingerlékenység fordul elő. Ennek oka az, hogy hiányzik ilynekor a koenzim-A, ami csökkenti az energiatermelésünket. Az acetilkolin szintézise is károsodik, ami  zsibbadást, izomgörcsöt okozhat. A pantoténsav hiánya alacsony vércukor szinthez is vezethet.

10. B6 vitamin

A B6-vitamint szervezetünk nem képes előállítani, ezért az élelmiszerből kell biztosítani. A B6-vitamin fontos szerepet játszik a hangulat alakításában, javíthatja a hangulatot és csökkentheti a depresszió tüneteit.

Hogyan hasznosíthatjuk még az almát?

Az alma igen hasznos gyümölcs egészen fiatalok és nagyon idősek számára is. Azonban előfordulhat, hogy meg kell hámozni és lereszelni mert az illetőnek nincs elegendő foga vagy nem tud jól rágni.

Fogzó babáknál a szárított almaszeleteket ajánljuk fogzási karika helyett.

Fedje el a kellemetlen gyógynövény ízét almalével. Egyszerűen keverje el a porított gyógynövényt egy pohár almalében, és igya meg.

Készítsen almaborogatást. A reszelt almát vigye fel a kívánt helyre és hagyja ott míg a nyugtató vagy hűsítő hatás kialakul. A rothadt almapépet ugyanúgy lehet borogatásként használni.

Az almaecetes hajöblítés jót tesz a hajnak, fényessé teszi és segít megőrizni a színét. Egyszerűen keverje össze az ecetet vízzel fele-fele arányban, masszírozza be a fejbőrbe, majd alaposan öblítse le tiszta vízzel.

Tartalomhoz tartozó címkék: gyógynövény tartalmú rostos almalé