Készítse fel immunrendszerét az őszre

Lassan az ősz hivatalosan is megérkezik, ropogós éjszakákkal, szárazabb levegővel, időnként ragyogó kék égbolttal és a változások hullámával. Ez a szezon ösztönzi a kreativitást, de kiégéshez és szükségtelen megfázásokhoz is vezethet, ha a nyári tempónkban haladunk.

Az évszakváltás próba az immunrendszernek

Magam is tudom, hogy a nyárról az őszre való eltolódás jelentős, és a testemnek nehézségei vannak az újrakalibrációval, mivel az ajkaim időnként megrepednek, az orrom körül száraz bőrpír jelentkezik, tüsszögéshullámok jönnek rám, fáradtság, esetenként általános rossz hangulat jelentkezik. Mások viszont boldogulnak az évszakváltással, érzik a kreatív szellemet a levegőben, és végre élvezik a csodálatos futóidőt.

De ha Ön olyan, mint én, tudnia kell, hogy ebben az évszakváltásban elengedhetetlen az erős immunrendszer, és az emésztőrendszer egészsége ennek a rendszernek az uralkodó párosa. Íme néhány tipp az őszbe való átálláshoz!

Étkezzen az évszaknak megfelelően

Az étrend nagy szerepet játszik annak meghatározásában, hogy milyen mikrobák élnek a beleinkben. A rostban gazdag, növényben gazdag étrend sok gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát és hüvelyeseket tartalmaz, úgy tűnik, hogy támogatja a jótékony mikrobák növekedését és fenntartását. Bizonyos hasznos mikrobák a rostokat rövid szénláncú zsírsavakra bontják, amelyekről kimutatták, hogy serkentik az immunsejtek aktivitását. Ezeket a rostokat néha prebiotikumoknak is nevezik, mert táplálják a mikrobákat.

A bélbaktériumok, összefoglaló néven bélflóra vagy bélmikrobióta, számos fontos funkciót látnak el a szervezetben. A probiotikumok és a prebiotikumok kiegyensúlyozott mennyiségének fogyasztása hozzájárulhat ezeknek a baktériumoknak a megfelelő egyensúlyához, hogy bélrendszere egészséges maradjon. Ezért előnyös lehet a probiotikus és prebiotikus ételeket tartalmazó étrend.

Mind a prebiotikumok, mind a probiotikumok fontosak az emberi egészség szempontjából. Ezeknek azonban különböző szerepük van:

Probiotikumok: Ezek élő baktériumok, amelyek bizonyos élelmiszerekben vagy kiegészítőkben találhatók. Számos egészségügyi előnnyel járhatnak.

  • A probiotikus élelmiszerek közé tartozik a kefir, a joghurt élő aktív kultúrákkal, az erjesztett zöldségek, a savanyú káposzta.

Prebiotikumok: Ezek az anyagok olyan típusú szénhidrátokból (főleg rostokból) származnak, amelyeket az emberek nem tudnak megemészteni. A bélben lévő hasznos baktériumok megeszik ezt a rostot.

  • A prebiotikus élelmiszerek közé tartozik a fokhagyma, a hagyma, a póréhagyma, a spárga, a csicsóka, a pitypang zöldje, a banán és a hínár. Általánosabb szabály azonban az, hogy a diétás prebiotikumoként együnk különféle gyümölcsöket, zöldségeket, babot és teljes kiőrlésű gabonát.
Probiotikus élelmiszer: savanyú káposzta

Ősszel térjen át a könnyű salátákról és a nyers ételekről a meleg, kiadósabb ételre. Egyen inkább például több sült zöldséget, tököt és meleg leveseket. A növényi fehérjék (bab, lencse, diófélék, magvak) és az állati fehérjék (beleértve a tojást és a tejtermékeket) szintén megalapozottak, de ne feledje, hogy ezek az élelmiszerek túltelítettség érzést okozhatnak, különösen a tejtermékek esetében.

Emésztőrendszerünket tápláló élelmiszerek közé tartozik az édesburgonya, alma, avokádó, őszibarack, körte, spárga, káposzta, endívia, csicsóka, gomba, retek, spenót, tök és vízitorma. Az erjesztett élelmiszerek, mint a savanyú káposzta vagy a kefir, joghurt segítik fenntartani a belek egészséges flóráját. A tanulmányok szerint a fokhagymás főzés erősíti az immunrendszert.

cukormentes-almale-redpower-blog
A Redpower gyógyital csak természetes cukrot tartalmaz

Fogyasszon minimális mennyiségű finomított cukrot és lisztet, amelyek aláássák az immunrendszert. Gondoljunk csak bele, hogy az igazi zöldségek hozzáadott cukortól mentesek, az igazi gyümölcsök hozzáadott cukortól, a húsok és halak cukormentesek, a természetes zsírok pedig cukormentesek. Csakúgy, mint a Redpower gyógynövény tartalmú almalevek. A Redpower Immuno rendszeres fogyasztása erősíti az immunrendszert.

Figyeljen az alvás minőségére

Köztudott tény, hogy a napi fizikai aktivitás javítja az alvás minőségét. De valójában mennyi alvásra van szüksége? Szervei a test méregtelenítésével vannak elfoglalva pihenés közben, ezért ügyeljen arra, hogy legalább 7-8 órányi alvással töltse az éjszakát. Ha alváshiányban szenved, a tanulmányok azt mutatják, hogy a T-sejtszáma csökken, a gyulladásos citokinek pedig megemelkednek, ami növeli a megfázás vagy influenza elkapásának kockázatát. Az ősz remek idő az alvásra, tartsa zárva a redőnyöket a teljes sötétség és az optimális hőmérséklet érdekében!

Próbáljon meg betartani az alvási ütemtervet, minden nap körülbelül ugyanabban az időben keljen fel és feküdjön le. Testünk óránk vagy cirkadián ritmusunk szabályozza az álmosság és az ébrenlét érzését, így a következetes alvási ütemezés fenntartja a kiegyensúlyozott cirkadián ritmust, hogy mélyebb, pihentetőbb alvásba kerülhessünk.

Ősszel is mozogjon

Ne hanyagolja a testmozgást a hűvösebb, esős időben sem. Ha anyagi lehetősége megengedi, vegyen egy szobabiciklit, igen hasznos lehet az egész család számára. Ne menjem mindenhova autóval, gyalogoljon sokat. Páran talán emlékeznek a régi Esti torna TV-műsorra! Az interneten ma is sok tornagyakorlat látható minden korosztály számára.

Ha szükséges, fogyasszon táplálék kiegészítőket

Számos csodálatos gyógynövényt élvezhetünk, amelyek szintén erősítik az immunrendszert. Ahogy hűvösebb lesz az idő, legyen bőkezű a fokhagymával és gyömbérrel az ételkészítés során. Ellenőrizze a D-vitamin szintjét. Sok embernél meglehetősen alacsony a D-vitamin szint, és megfelelő kiegészítéssel jelentősen csökkenthető a megfázás és az influenza gyakorisága. A Covid pandémia alatt gyakran hallhattunk a D-vitamin fontosságáról.

Külön kiemeljük a Redpower gyógynövény tartalmú rostos almaleveket, funkcionális ital családot. Bizonyos gyógynövény kivonatokon kívül csak frissen préselt almalét tartalmaznak. Az Immuno nevű ital kifejezetten az immunrendszer erősítésére készült.

A Redpower Harmony nevű ital pedig kulcs a nyugodt alváshoz, a nappali nyugalomhoz. Gyógynövény összetételénél fogva csökkenti a stresszt, ezzel kíméli az immunrendszert.

Egészséges és lendületes őszt kívánunk!