Barion Pixel

Nemzetközi Vegan-Label díj

A vegán jövő közelebb van, mint gondolnánk: az International V-Label Awards idei nevezéseit olvasva egy izgalmas utazásra indulhatunk a növényi alapú termékek világában.” – így kezdődik a prove.hu internetes újság cikke.

Az „International V-Label Awards” (Nemzetközi V-Label díjak) versenyt tavaly rendezték először. A nagy sikerre való tekintettel 2022-ben ismét összemérhetik a gyártók a vegán termékeiket. Tizenöt kategóriában, több mint 30 ország 260 terméke várja a végső döntést. A díjak odaitéléséről lényegében 3 zsűri értékelése dönt. A magyar pályázók között a Redpower is ott van. A cég a vegán, funkcionális italait nevezte be a versenybe. Eredményhirdetés 2022. novemberében lesz.

Az egyik „csoport” a közönség, ők feltehetően a személyes tapasztalataik alapján adják le a voksukat a „Fogyasztói külön díj”-ra érdemes termékre. A Fogyasztói Különdíjat hárman kapják meg, összességében a legtöbb szavazatot kapott termékek. A szavazás egy erre dedikált honlapon történik.

A második – egy nemzetközi zsűri – amely iparági vezetőkből, médiapartnerekből és non-profit cégek képviselőiből áll. Az ő értékelési szempontjaik többek között egyediség, innováció és fenntarthatóság.

A harmadik csoport pedig nemzetközi influenszerekből áll, az ő véleményük alapján dől el, hogy mely termék kapja az Influenszerek külön díját.

V-Label verseny értékelés menete

  1. Az iparági szakértőkből álló zsűri minden pályaművet pontoz, meghatározva az egyes kategóriák dobogósait és győzteseit.
  2. A zsűri pontszámai alapján néhány Nemzeti Díjat is kiadnak. Ez olyan kategóriákban nyerhető el, ahol egy országból több induló szerepel.
  3. Ezenkívül egy nemzetközi influenszerekből álló zsűri is pontozza a termékeket, meghatározva a dobogósokat és az Influenszerek külön díját elnyerő győztest.
  4. A Fogyasztói külön díj dobogósait és nyerteseit nyilvános szavazással választják ki. Ez a voksolási lehetőség mindenki előtt nyitott a verseny honlapján keresztül.
mosolygo-gyerek-redpower-ital-dobozokkal

Hogyan alakul ki a V-Label végeredménye?

A pályaműveket öt kritérium alapján pontozzák: egyediség, megjelenés, innováció, pozitív hatás, és fenntarthatóság. Minden kritériumra 1-5 pont adható, így termékenként maximum 25 pontot lehet elérni.

A zsűri minden tagja 50-100 terméket fog pontozni különböző kategóriákban. Minden terméket legalább 3 zsűritag értékel a tisztességes átlagpontszám érdekében.

Az egyes termékek kapott pontszámait összeadják és átlagolják. Minden kategóriában a legmagasabb pontszámot elért termék lesz a győztes, míg a második és harmadik legmagasabb pontszámú termékek lesznek az adott kategória dobogósai.

Hogyan szavazhatott a közönség a kedvenc vegán termékére?

A közönség a verseny honlapján szavazhatott szeptember 1-30 között. Minden szavazó kategóriánként egy szavazatot adhatott le. A legtöbb voksot kapott termék kapja a Fogyasztói Különdíjat, a második és harmadik legtöbb pontot begyűjtött termék pedig az adott kategória dobogósai lesznek.

Nagy a verseny, erős a mezőny a V-védjegyet jogosan használók között. Tavaly a „Legjobb hús alternatíva” kategóriában egy belga cég nyert a libamájat imitáló termékével. A „Legjobb tejtermék alternatíva” kategória első helyezettje pedig egy belga cég volt fű alapú tej és sajt termékével. A közönségdíjat a Lidl terméke nyerte, míg az influenszerek külön díját egy német cégnek itélték a bőrt utánzó terméke elismeréseként.

Nagy kihívás ilyen mezőnyben versenyezni! Az eredményhirdetés után beszámolunk arról, hogy a fiatal Redpower márka hogyan szerepelt.