„A vegán jövő közelebb van, mint gondolnánk: az International V-Label Awards idei nevezéseit olvasva egy izgalmas utazásra indulhatunk a növényi alapú termékek világában.” – így kezdődik a prove.hu internetes újság cikke.
Az „International V-Label Awards” (Nemzetközi V-Label díjak) versenyt tavaly rendezték először. A nagy sikerre való tekintettel 2022-ben ismét összemérhetik a gyártók a vegán termékeiket. Tizenöt kategóriában, több mint 30 ország 260 terméke várja a végső döntést. A díjak odaitéléséről lényegében 3 zsűri értékelése dönt. A magyar pályázók között a Redpower is ott van. A cég a vegán, funkcionális italait nevezte be a versenybe. Eredményhirdetés 2022. novemberében lesz.
Az egyik „csoport” a közönség, ők feltehetően a személyes tapasztalataik alapján adják le a voksukat a „Fogyasztói külön díj”-ra érdemes termékre. A Fogyasztói Különdíjat hárman kapják meg, összességében a legtöbb szavazatot kapott termékek. A szavazás egy erre dedikált honlapon történik.
A második – egy nemzetközi zsűri – amely iparági vezetőkből, médiapartnerekből és non-profit cégek képviselőiből áll. Az ő értékelési szempontjaik többek között egyediség, innováció és fenntarthatóság.
A harmadik csoport pedig nemzetközi influenszerekből áll, az ő véleményük alapján dől el, hogy mely termék kapja az Influenszerek külön díját.
V-Label verseny értékelés menete
- Az iparági szakértőkből álló zsűri minden pályaművet pontoz, meghatározva az egyes kategóriák dobogósait és győzteseit.
- A zsűri pontszámai alapján néhány Nemzeti Díjat is kiadnak. Ez olyan kategóriákban nyerhető el, ahol egy országból több induló szerepel.
- Ezenkívül egy nemzetközi influenszerekből álló zsűri is pontozza a termékeket, meghatározva a dobogósokat és az Influenszerek külön díját elnyerő győztest.
- A Fogyasztói külön díj dobogósait és nyerteseit nyilvános szavazással választják ki. Ez a voksolási lehetőség mindenki előtt nyitott a verseny honlapján keresztül.
Hogyan alakul ki a V-Label végeredménye?
A pályaműveket öt kritérium alapján pontozzák: egyediség, megjelenés, innováció, pozitív hatás, és fenntarthatóság. Minden kritériumra 1-5 pont adható, így termékenként maximum 25 pontot lehet elérni.
A zsűri minden tagja 50-100 terméket fog pontozni különböző kategóriákban. Minden terméket legalább 3 zsűritag értékel a tisztességes átlagpontszám érdekében.
Az egyes termékek kapott pontszámait összeadják és átlagolják. Minden kategóriában a legmagasabb pontszámot elért termék lesz a győztes, míg a második és harmadik legmagasabb pontszámú termékek lesznek az adott kategória dobogósai.
Hogyan szavazhatott a közönség a kedvenc vegán termékére?
A közönség a verseny honlapján szavazhatott szeptember 1-30 között. Minden szavazó kategóriánként egy szavazatot adhatott le. A legtöbb voksot kapott termék kapja a Fogyasztói Különdíjat, a második és harmadik legtöbb pontot begyűjtött termék pedig az adott kategória dobogósai lesznek.
Nagy a verseny, erős a mezőny a V-védjegyet jogosan használók között. Tavaly a „Legjobb hús alternatíva” kategóriában egy belga cég nyert a libamájat imitáló termékével. A „Legjobb tejtermék alternatíva” kategória első helyezettje pedig egy belga cég volt fű alapú tej és sajt termékével. A közönségdíjat a Lidl terméke nyerte, míg az influenszerek külön díját egy német cégnek itélték a bőrt utánzó terméke elismeréseként.
Nagy kihívás ilyen mezőnyben versenyezni! Az eredményhirdetés után beszámolunk arról, hogy a fiatal Redpower márka hogyan szerepelt.