Legutóbbi frissítés 2023.08.21.
Örömmel hirdetjük, hogy sikeresen betörtünk a budaőrsi Auchanba. Egész pontosan annak is a „Fenntartható Sarok” részlegébe. Ezúttal azonban az áru nem eltűnt a boltból, hanem új termék került a polcra. Ez pedig nem más, mint a Redpower márkájú gyógynövény tartalmú almalé.
A globalizáción keresztül a mai gazdaság behálózza a világot. E jelenségből több probléma is adódik, de ezek közül a három legfontosabb:
- a megfelelő információ hiánya,
- a szállítás miatt keletkezett energia pocsékolás,
- a helyi termelők helyett távoli gazdaságokat gyarapítunk.
Az ökológiai fenntarthatósághoz a második pont alaposan hozzájárul negatív értelemben. Azonban ha tudatosan vásárolunk, csökkenthetjük ezt a hatást.
Ha megfelelő információval rendelkezünk már a vásárlás előtt, nem kell kidobni a rossz minőségű terméket. Ha helyben termelt, szezonális zöldség és gyümölcs árut fogyasztunk, csökkentjük a szállítással járó kiadásokat. Ha helyi termelők áruit vásároljuk, őket támogatjuk és cserébe ők minket a jó minőségű élelmiszerrel.
Messziről jött termékről azt mondanak, amit akarnak
Egy termék doboza tele van szinte olvashatatlanul pici betűkkel írt információval. Ezt a vásárló elolvassa, aztán vagy mindent megért, vagy vannak még kételyei. A messziről érkezett termékről szóló ismertetőt vagy elhiszi vagy nem. Ha nagyon szeretné az adott árut, megpróbálja felvenni a kapcsolatot a gyártóval vagy a forgalmazóval. Ez napokig is eltarthat földrajzi és nyelvi problémák miatt.
Ezzel szemben a Redpower csapata itt él és dolgozik Magyarországon. A honlapon ott van a telefonszám, e-mail cím, postai cím. Bármilyen kérdésre első kézből származó információt kaphat az érdeklődő. A magyar családi vállalkozásnak nem érné meg hazudni, hiszen ebből él. Az interneten gyorsan terjed minden és a megtépázott bizalmat nehéz lenne újra felépíteni.
Repülővel érkezik a banán?
Lehet, hogy a válasz: nem. Azonban mégis rengeteg energiát emészt fel e kedvelt gyümölcs szállítása. Mi ugyan Szlovákiából importáljuk a banán zömét, de oda is valahogy el kell jutnia a termőföldekről. Aztán az érési folyamatot is be kell állítani utóérleléssel.
A szép piros, de vízízű eper is sokaknak okozott csalódást. Csak pont az az aroma hiányzik a decemberi eperből, ami miatt szeretjük. Viszont szép fotót lehet az epertortáról készíteni. Aztán ott van az import dinnye, meggy, cseresznye, stb. de ez egy másik téma.
A Redpower gyógyitalok helyben készülnek, helyi alapanyagból. Bár a felhasznált gyógynövények importból származnak, mert azok itthon egyszerűen nem elérhetők, de a mennyiségük és méretük miatt a szállításuk nagyon gazdaságos. Az alma magyar, a csomagolás is hazai üzemben történik. A termék nem utazik ezer kilométereket.
Szavazólap helyett a pénzünkkel voksolunk
Amikor fizetünk a kasszánál, a pénzünkkel szavazunk a vásárolt termékre. Azért vesszük meg, mert úgy gondoljuk, hogy a javunkat fogja szolgálni. Az élelmiszer egészséges és ízletes lesz. Az általunk adott pénzből a termelő is részesedik. Miért kéne a világ másik végén élő farmert gazdagítani, ha ugyanezt megtehetnénk a helyi gazdákkal is? Ha az ő termékeiket vásároljuk – azaz rájuk szavazunk – ők is jól járnak és mi is. Nem csak azzal, hogy minőségi árut kapunk, hanem ők itthon adóznak és abból a közös gazdaságunk gyarapodik.
Aki Redpower gyógyitalt vásárol, a pénzével támogatja a terméket megálmodó magyar családot, az almát termelő magyar gazdálkodót, az almalét préselő és csomagoló magyar üzemet.
Az Auchan hipermarketben szerencsére magyar termékek is kaphatók, és közöttük a Fenntartható Sarokban ott vannak a Redpower gyógyitalok. Szavazzon a pénzével ránk!